FORUM - LEGEA 112
Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.

cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"?

In jos

cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"? Empty cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"?

Mesaj  stefan Mar Iul 28, 2009 1:38 pm

Parintii mei au cumparat in 1997 o casa pe legea 112, in sectorul 6. In 2005 am aflat ca exista o cerere de revendicare facuta la Primaria Capitalei. Pana in acest moment fostul proprietar (sau mostenitorii) nu a solicitat revendicarea in instanta. Anul trecut am facut cadastru si intabularea imobilului iar acum vrem sa rezolvam problema terenului (curtea) pe care il folosim si pentru care platim chirie la fostul I.C.R.A.L., actualmente S.C. Orizont S.A. Am inteles ca trebuie facuta o cerere la primaria de sector pentru a ne pune terenul in posesie. Este adevarat? Stie cineva cum se procedeaza?

stefan
Vizitator


Sus In jos

cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"? Empty Re: cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"?

Mesaj  Admin Mar Iul 28, 2009 11:18 pm

Conform dispozitiilor art. 36 alin. 2 coroborat cu alin. 6 din Legea nr. 18/1991:
(2) Terenurile proprietate de stat, situate în intravilanul localităților, atribuite, potrivit legii, în folosință veșnică sau în folosință pe durata existenței construcției, în vederea construirii de locuințe proprietate personală sau cu ocazia cumpărării de la stat a unor asemenea locuințe, trec, la cererea proprietarilor actuali ai locuințelor, în proprietatea acestora, integral sau, după caz, proporțional cu cota deținută din construcție.
..............................................................................................................................
(6) Atribuirea în proprietate a terenurilor prevăzute de alin. (2)-(5) se va face, prin ordinul prefectului, la propunerea primăriilor, făcută pe baza verificării situației juridice a terenurilor.

ar trebui sa apelati la serviciile unui avocat deoarece dvs singur o sa fiti plimbat de la o institutie la alta.
Admin
Admin

Mesaje : 48
Data de înscriere : 28/07/2009
Varsta : 97
Localizare : Bucuresti

http://www.avocatura.cabanova.ro

Sus In jos

cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"? Empty Raspuns probl. teren

Mesaj  stefan Vin Aug 07, 2009 8:49 pm

Va multumesc pt. raspuns si imi cer scuze totodata pt. comentariul rautacios.
Multumesc inca o data.

stefan
Vizitator


Sus In jos

cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"? Empty comentarii teren aferent

Mesaj  emil Vin Apr 09, 2010 7:33 pm

Referitor la legiferarea vânzării terenurilor cu destinație curte si/sau grădina, aferente imobilelor care fac obiectul Decretului-lege nr. 61/1990, ale Legii nr. 85/1992 si ale Legii nr.112/1995, se impun următoarele comentarii:
Statul nu mai este proprietar asupra terenurilor aferente imobilelor înstrăinate in baza Decretului-lege nr. 61/1990, ale Legii nr. 85/1992, întrucât acestea au trecut ope legis in proprietatea actualilor proprietari, dispozițiile acestor legi fiind imperative. Decizia fostei Curții supreme de justiție nr.1312/1996 referindu-se la art.10 alin.3 din legea 85/1992, statuează ca teren aferent construcției este tot terenul care imprejmuieste construcția
Neemiterea in aceste cazuri a actului administrativ cu valoare de titlu de proprietate este o culpa a statului, care a ascuns prin autoritatile sale locale, care nu pot fi privite separat, documentele inițiale care delimitau terenurile aferente acestor construcții sau nu s-a achitat de obligația in aplicarea legilor in cauza de a depune toate diligentele in a reconstitui aceste suprafețe de teren.
In privința imobilelor vândute in baza Legii nr.112/1995 si Legii nr.10/2001, statul este proprietar numai asupra terenului care depaseste suprafața terenului aferent construcției vândute in baza acestor legi, dreptul de proprietate asupra terenului aferent unei normale folosințe a imobilului fiind transferat ope legis de la data vânzării in suprafața si configurația de la data trecerii in proprietatea acestuia, cumpărătorilor cu efect erga omnes, fara înscriere in cartea Funciara in conformitate cu dispozițiile art.28 din Legea nr.7/1996. Procedura administrativa, necontestata de reprezentanții statului, in baza căreia s-au atribuit mii de terenuri aferente de către autoritatile locale a fost întemeiata pe prevederile art.26 din Legea 112/1995, art.33 din HGR nr.11/1997 si ale art.38 alin.(5), alin.(90 si art.46 din Legea administrației publice locale nr.215/2001. Alte autoritati locale, începând din anul 2006 si-au trecut in patrimoniul privat toate terenurile pe care le-au avut in administrare in baza art. 36, alin. 1 art. 125 din Legea nr. 18/1991, fara a face aplicarea dispozițiilor din legile amintite si in baza art.125, alin(3) si (4) din Legea nr. 215/2001 au dispus vânzarea/inchirierea. Suntem așadar, in fata abuzării administrativ contencioase a unui drept dobândit din lege de către chiriașii cumpărători, iar prin aceasta lege se urmareste legalizarea cazurilor de discriminare pozitiva si negativa a unei largi categorii de cetateni. NOI opinam ca indiferent de apariția unei asemenea legi, statul/ unitatile administrative/prefectul pot fi obligate de instanțele de contencios administrativ, sa facă toate demersurile, inclusiv cele de diferențiere prin expertiza(statul având atât obligația de atribuire cat si de stabilire a domeniului sau privat), sa emită actul administrativ de atribuire si sa plătească daune materiale si morale. Contractele de vânzare încheiate pana in prezent, ca si cele de închiriere sunt nule pentru suprafețele de teren aferent pe care statul era obligat de lege sa le restituie prin procedura administrativa.
In sprijin menționam: Î.C.C.J., Secția de contencios administrativ și fiscal, prin Decizia nr. 4447 din 8 decembrie 2006 a admis că desi art.9 din Legea nr.112/1995, care prevede dreptul chiriașilor de a cumpăra apartamentele ce nu se restituie în natură foștilor proprietari sau moștenitorilor acestora, nu face referire expresă la terenul aferent locuinței, din întreaga reglementare a Legii nr.112/1995 rezultă că legiuitorul a inclus în noțiunea de „imobil cu destinația de locuință”, și terenul aferent, elementele care compun, împreună, o unitate locativă si ca art.37 din Normele metodologice ale legii, nu instituie prin el însuși un drept de proprietate asupra terenului aferent în favoarea chiriașului cumpărător, adăugând la lege, ci detaliază componentele unității locative supuse vânzării, organizând executarea unor prevederi din Legea nr.112/1995, în limitele prevăzute de art.108 alin. (2) din Constituția României și art.4 alin. (3) din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative(acest punct de vedere este insusit si de Curtea Constituționala si chiar intr-o decizie anterioara de ICCJ secția Civila) In același sens, CEDO a reținut in Hotărârea din 3 iunie 2008 în cauza Ioana Petrescu și alții împotriva României, ca deși jurisprudența romaneasca „impartaseste opinia ca dreptul terțului cumpărător asupra terenului aferent izvoraste ope legis (nn invocând Decizia din 1 iunie 2004 a ICCJ), autoritatile administrative netrebuind decât sa aplice aceste dispoziții” exista o practica neunitară în privința aplicării în practică a noțiunii de «teren aferent», în special dacă acesta trebuie să se limiteze la terenul situat sub construcție (decizia din 11 octombrie 2000 a Curții de Apel Cluj) sau dacă această noțiune acoperă, parțial sau chiar în întregime, curtea interioară sau grădina imobilului (decizia din 1 iunie 2004 și decizia din 3 februarie 2006 a Curții de Apel Timișoara). La câteva zile in 11.06.2008, Comisia de unificare a practicii judiciare a CSM talmaceste in fine cu valoare de recomandare prin MINUTA CSM, Nr. 6/17488/1154/2008, noțiunea de teren aferent construcției si admite ca aceasta presupune terenul construit si cel necesar unei folosințe normale a imobilului-construcție si numai partea de teren excedentara suprafețelor de teren aferente imobilelor înstrăinate potrivit dispozițiilor mai sus amintite intra in proprietatea statului si urmează a fi închiriat, concesionat sau chiar vândut. Totodată minuta reține ca terenul aferent nu face obiectul contractului de vânzare cumpărare, întrucât acesta „se atribuie, fara plata, prin ordinul al prefectului”

emil
Vizitator


Sus In jos

cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"? Empty cazuri in practica

Mesaj  George Lun Sept 06, 2010 4:50 pm

Cunoasteti cazuri practice in care s-a atribuit terenul de langa constructie in baza unui ordin al prefectului? Din cate am cunostinta acel art 36 al legii 18 nu se aplica in aceste cazuri.

Terenul aferent locuinței. Atribuire. Acțiunea proprietarului construcției cumpărată conform Legii nr. 112/1995

În cazul locuințelor dobândite în baza Legii nr. 112/1995, cumpărătorul dobândește numai terenul aferent construcției, conform art. 26 alin. (3), nefiind aplicabile dispozițiile art. 36 alin. (2) din Legea nr. 18/1991.

Judecătoria Arad, prin sentința civilă nr. 5307 din 25 septembrie 2001, a admis acțiunea reclamanților C.M: și C.V.I. și a dispus atribuirea în proprietate reclamanților a terenului în suprafață de 416 mp, incluzând terenul aferent casei de locuit situată în Arad, și dobândită prin vânzare-cumpărare în baza Legii nr. 112/1995.

Pentru a hotărî astfel, instanța de fond a considerat acțiunea ca întemeiată întrucât în baza contractului de vânzare-cumpărare, încheiat în baza Legii nr. 112/1995, reclamanții, au dobândit atât terenul aferent construcției (274 mp) ce a fost atribuit în baza art. 35 alin. (2) din Legea nr. 18/1991, cât și terenul aferent casei de locuit (142 mp) rămas în proprietatea Statului Român.

Tribunalul Arad, secția civilă, prin decizia nr. 1159/R din 11 decembrie 2001, a respins ca nefondat recursul declarat de pârât, primarul Municipiului Arad.

Împotriva hotărârilor judecătorești pronunțate în cauză, la data de 3 decembrie 2002, în temeiul art. 330 pct. 2 C. proc. civ., a declarat recurs în anulare procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiție, care a susținut că hotărârile criticate au fost date cu încălcarea esențială a legii, ceea ce a determinat o soluționare greșită a cauzei pe fond.

Recursul în anulare declarat împotriva acestor hotărâri este fondat.

Potrivit dispozițiilor art. 33 din H.G. nr. 20/1996 privind normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 112/1995, astfel cum au fost modificate și completate prin H.G. nr. 11/1997, în situațiile de vânzare către chiriași a apartamentelor, dreptul de proprietate se dobândește și asupra terenului aferent, cu respectarea dispozițiilor art.26 alin. ultim din Legea nr. 112/1995.

Conform art. 26 alin. (3) din Legea nr. 112/1995, suprafețele de teren preluate de stat sau de alte persoane juridice aflate la data de 22 decembrie 1989 în posesia acestora și care depășesc suprafața aferentă construcțiilor, rămân în proprietatea statului.

Așadar, aceste suprafețe de teren, care depășesc suprafața aferentă construcțiilor ce sunt dobândite în baza Legii nr. 112/1995, nu pot fi atribuite cumpărătorilor locuinței în temeiul art. 36 alin. (2) și (3) din Legea nr. 18/1991.

De altfel, art. 36 alin. (2) din Legea nr. 18/1991 prevede că terenurile proprietate de stat situate în intravilanul localităților, atribuite, potrivit legii, în folosință veșnică sau folosință pe durata construcției, în vederea construirii de locuințe sau cu ocazia cumpărării de la stat a unor asemenea locuințe, trec, la cererea proprietarilor actuali ai locuințelor, în proprietatea acestora.

Prim urmare, textul citat se aplică terenurilor care, înainte de anul 1989 au fost atribuite de către stat în folosință persoanelor care erau proprietari ai construcțiilor. Odată cu apariția Legii nr. 18/1991, cei care erau proprietari ai construcțiilor au putut solicita atribuirea în proprietate și a terenului aferent pe care până la acest moment l-au deținut cu titlu de folosință.

Față de cele ce preced, s-a admis recursul în anulare s-au casat hotărârile pronunțate în cauză și s-a respins ca neîntemeiată acțiunea.

George
Vizitator


Sus In jos

cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"? Empty HG nr.923/2010

Mesaj  emil Dum Noi 21, 2010 11:56 am

Prin notiunea «teren aferent imobilelor instrainate in temeiul Legii nr. 112/1995» se intelege terenul pe care este amplasata constructia, respectiv amprenta constructiei, cat si terenul din imprejurimile constructiei necesar bunei utilizari a acesteia indiferent de categoria de folosinta. Faptul ca pentru prima data, statul lamureste notiunea in cauza,reprezinta o recunoaștere a situațiilor de drept anterioare cu privire la intinderea dreptului de proprietate asupra terenului aflat in proprietatea tertului cumpărător, drept care a operat ope legis si care conform jurisprudenței recente nu are nevoie de confirmare administrativa sau de intabulare. Împrejurarea ca terenul aferent nu este menționat in contracte sau menționat parțial, sub forma de cote, este nerelevanta, deoarece transferul dreptului de proprietate a operat independent de contract in baza legii, întinderea lui fiind clarificata prin normele in cauza. Faptul ca pana in prezent, s-a plătit chirie si chiar taxa pe întreg terenul nu poate fi interpretat ca o renunțare la beneficiul legii de vreme ce întinderea dreptului asupra suprafaței excedentare rămase de drept la stat, cât si asupra celei aferente era nelămurita, pana la aceasta modificare a normelor. Pe de alta parte, raporturile de locațiune nu au legătura cu dreptul de proprietate, locator putând fi si un administrator si nu exista culpa atunci când intr-o stare de devălmășie rezultata din imprecizia normelor de aplicare a legii, un devalmas a fost in eroare si a plătit chirie si pentru ceea ce era de drept in proprietatea sa. In termenul de prescripție el poate chiar sa ceara statului, sa-i întoarcă chiria plătita. Fata de aceste modificări cred ca statul poate fi obligat sa măsoare si sa delimiteze terenul aferent si sa constate dacă mai exista teren excedentar si cât anume. Cu privire la terenul excedentar urmează sa-l restituie fostului proprietar, dacă acesta este construibil, iar dacă nu sa-l închirieze sau sa-l vândă prioritar riverenilor proprietari in vederea extinderii. Un element important il constituie faptul ca in fisele de calcul care au stat la baza contractelor de cumpărare, a fost inclusa in preț si împrejmuirea cu gard. Astfel, ca a fost creata prezumtia ca statul atât in calitate de aplicant al legii dar si de vânzător pe drept comun, a înțeles ca terenul împrejmuit este afectat construcției vândute.......

emil
Vizitator


Sus In jos

cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"? Empty Re: cum pot intra in posesia terenului pe L.112, pentru care inca platesc chirie la "icral"?

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum